سئو سیگنال
سوشال سیگنال چیست؟ + 10 تکنیک حرفه ایی سوشال سیگنال برای سئو
اپلیکیشنهای متنوعی در حوزه بازاریابی شبکههای اجتماعی وجود دارند که به شما در ردیابی تعداد اشتراکگذاریها (shares)، تعداد دفعاتی که پست شما دوباره توسط دیگران منتشر شده، لایکها و کلیدواژههای مرتبط با برندتان کمک میکنند. مشتریانی که از طریق شبکههای اجتماعی با یک برند آشنا میشوند با احتمال بیشتری مجدداً به وبسایت مراجعه کرده و وقت بیشتری را در سایت میگذرانند که این دو نیز از معیارهای رتبهبندی سایتها به شمار میآیند. برای ایجاد محتوای با کیفیت، باید به نیازها و علاقهمندیهای مخاطبان خود توجه کنید. تحقیقات کلمات کلیدی انجام دهید تا بفهمید کاربران به دنبال چه اطلاعاتی هستند. استفاده از تصاویر، ویدئوها و گرافیکهای جذاب نیز میتواند به بهبود کیفیت محتوا کمک کند.
با فعالیت مداوم شما در شبکههای اجتماعی، برندتان را در بالای خوراک خبری شبکههای اجتماعی نگه میدارید. همه شبکههای اجتماعی یک صفحه اصلی دارند که تازهترین پستها در آن ظاهر میشوند. اسپم اسکور یک معیاری است که احتمال اسپم شناخته شدن یا نشدن سایت توسط موتورهای جستجو را نشان میدهد. این شاخص توسط ابزار Moz و بر اساس یک سری عوامل محاسبه میشود که در مقاله به آنها پرداخته شده است. اسپم اسکور امکان فیلتر کردن لینکها بر اساس معیارهای سئو را فراهم میکند و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای پاکسازی لینکهای بیکیفیت استفاده میشود. گرچه این ابزار به تنهایی نمیتواند همه لینکهای اسپم را شناسایی کند، اما میتواند به طور قابل توجهی فرآیند شناسایی و حذف را سرعت ببخشد و این فرآیند را به صورت موثر و کارآمد انجام دهد.
تمامی خلاصه اطلاعات حاصل از بک لینکهای دامنه در نتایج این ابزار تحلیلی قابل مشاهده است. شاخص مهم در این حوزه Serpstat Domain Rank یا SDR است که نمره اعتبار دامنه را مشخص میکند. یعنی شاخص عددی وابسته به تعداد سایت های لینک خورده به دامنه مورد بررسی بعلاوه تعداد سایت های لینک خورده به سایت های متصل به سایت مورد بررسی است. پس با افزایش بک لینک های سایت مورد بررسی و سایت های متصل به آن، مقدار SDR هم افزایش می یابد. سوشیال سیگنال یا سیگنال شبکه های اجتماعی فاکتوری مهم برای اندازه گیری بازخورد و اثر بخشی محتوا در شبکه های اجتماعیست.
به صورت کلی سوشیال سیگنال به هر نوع تعامل با یک اکانت و یا محتوای آن نسبت داده میشود. اسپم اسکور برای سئو سایت اهمیت ویژهای دارد و اطلاعات ارزشمندی را به دارنده سایت ارائه میدهد. این امتیاز بر اساس تحلیل رفتارها و ویژگیهای سایت مشخص میشود و بر سئو و رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو به صورت مستقیم تأثیرگذار است. به بیان کلی، این ابزاری کلیدی به دارنده سایت کمک میکند تا بخشهای پرخطر سایت خود را شناسایی کند و مشکلات آن را تشخیص دهد. شبکههای اجتماعی، ارتباطات اجتماعی را تسهیل میکنند و امکان برقراری ارتباط با کاربران و مخاطبان هدف را فراهم میآورند.
مسابقات و جوایز بهترین روش برای جلب توجه کاربران و بالا بردن مشارکت آنهاست. امنیت وبسایت شامل مجموعهای از اقدامات و استانداردهایی است که به حفاظت از دادهها، جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، و حفظ سلامت وبسایت از حملات مخرب میپردازد. این اقدامات شامل استفاده از پروتکلهای امنیتی، بهروزرسانی نرمافزارها، استفاده از ابزارهای امنیتی، و مدیریت صحیح دسترسیها میباشد. بخش تحقیق و بررسی کاملا مجزا از بخش ردیاب رتبه بوده و به هیچ عنوان از کلمات کاربران برای داده های عمومی استفاده نمی شود. کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به شویراد می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت غیر مجاز و بدون رضایت ماست.
اگر کاربران پس از ورود به سایت شما مدت زمان بیشتری را در آن بگذرانند و به صفحات مختلف سایت سر بزنند، این یک سیگنال مثبت برای موتورهای جستجو است که نشان میدهد محتوای سایت مفید و مرتبط است. امنیت وبسایت نه تنها به بهبود رتبهبندی سایت شما در نتایج جستجو کمک میکند، بلکه اعتماد کاربران به سایت شما را نیز افزایش میدهد. کاربران بیشتری تمایل خواهند داشت تا با اطمینان بیشتری از خدمات و اطلاعات شما استفاده کنند و از سایت شما خرید کنند. تجربه کاربری خوب نه تنها به بهبود رتبهبندی سایت شما در گوگل کمک میکند، بلکه باعث افزایش رضایت و تعامل کاربران میشود. کاربران راضی بیشتر احتمال دارد که به سایت شما بازگردند و آن را به دیگران توصیه کنند. همچنین، تجربه کاربری مثبت میتواند نرخ بازگشت (Bounce Rate) را کاهش دهد و زمان حضور کاربران در سایت را افزایش دهد.
مهم نیست روی کدام شبکه اجتماعی کار میکنید؛ فیسبوک، پینترست، اینستاگرام یا هر چیز دیگری، مهم این است که محتوای خوبی تولید کنید. با بهبود سیگنال سئو SEO signal محلی و جذب ترافیک محلی بیشتر، کسبوکار شما میتواند بهبود یابد و رتبهبندی بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. استفاده از URL های قابل خواندن، مفهومی و مرتبط با محتوای هر صفحه، به موتورهای جستجو کمک میکند تا بهتر محتوای سایت را فهرست کنند و بهبود رتبهبندی آن را فراهم کند. محتوای سایت شما باید نیازهای کاربران را برطرف کند و به سوالات آنها پاسخ دهد. محتوای با کیفیت و جذاب کاربران را تشویق میکند تا بیشتر در سایت شما بمانند و با آن تعامل داشته باشند.
میزان اعتباری که می توانید از این شبکه ها بدست بیاورید تماما بستگی به نحوه و میزان فعالیت شما در آن ها دارد. ردیت و پینترست نیز دارای تعداد مخاطبان مطلوبی هستند و ارزش آنها در نظر گوگل نیز ارزش بالایی است. شاید بپرسید دلیل اینکه اینستاگرام را در انتهای این لیست آورده ایم چیست؟ دلیل آن، نبود امکان قرار دادن لینک در پست هاست.متأسفانه در پست های اینستاگرام قابلیت افرودن لینک وجود ندارد که حداقل برای سئو سایت یک عیب محسوب میشود. با استفاده از سوشیال سیگنال ها، گوگل اعتماد و محبوبیت کاربران به سایت ها را به صورت مستقیم میسنجد و علاوه بر آن، میزان محبوبیت پست های آن شبکه را در میان مخاطبان عادی (با استفاده از تعداد اشترام گذاری پست) تحلیل میکند. نکته نهایی پستهایی که در رسانههای اجتماعی محبوب شوند معمولا سرگرم کننده هستند و معمولاً برای رتبهبندی در گوگل ساخته نمیشوند و بالعکس.
البته میتوانید به پیج رقبای خودتان هم مراجعه کنید و ببینید که کدام محتواهای آنها بیشترین بازدید و انگیجمنت ریت را داشته است. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد، در صورتی که در مورد این موضوع هرگونه سؤالی برای شما پیش آمده است، آن را در قسمت نظرات همین صفحه با ما درمیان بگذارید. شاید زمانی که با فواید رسانه اجماعی در زمینه سئو آشنا شوید و تمامی روش های مذکور را امتحان کردید؛ منتظر نتایج فوری هستید. رقابت و جایزه روشهای خوبی برای ایجاد علاقمندی و همهمه در مورد برند شما هستند. برای مثال لایک کردن، تگ کردن دوستان و پست مجدد استوری را شرط ورود به مسابقه قرار دهید.
گرچه سوشال سیگنال به انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی متفاوت و متعددی اشاره دارد اما لازم به ذکر است که یک محتوا را نباید به صورت یکسان و تکراری در شبکههای اجتماعی مختلف منتشر کرد. مارکترها و مدیران وب سایتها باید توجه داشته باشند که محتوایی که قرار است انتشار دهند، مناسب شبکه اجتماعی مد نظر باشد. یکی دیگر از اقدامات مهمی که موجب افزایش سوشال سیگنال میشود، انتشار مداوم و منظم محتوا در رسانههای اجتماعی است. وقتی شما کانالهای سوشال مدیای مرتبط با وبسایت خود را بهروز نگه میدارید، در واقع دارید به مخاطبان و گوگل نشان میدهید که در رسانههای اجتماعی فعال هستید و دارید محتوای مفید و ارزشمند تولید میکنید. یکی از راههای عالی برای ساخت بک لینک برای وبسایت، کمک گرفتن از رسانههای اجتماعی است. با قرار دادن لینک صفحه اصلی، صفحه محصولات یا صفحه مقالات سایت در شبکههای اجتماعی میتوانید مخاطبان هدف زیادی را وارد سایت خود کنید و از این راه، سئو خارجی سایت خود را بهبود ببخشید.
بنابراین مجریان بخش آنلاین فروشگاهها باید یک استراتژی یکپارچه میان شبکههای اجتماعی فروشگاه ایجاد کنند که بر فروش، محصولات و تبلیغ کمپینهای سودمندشان متمرکز باشد. ناوبری آسان و منطقی، کاربران را قادر میسازد تا به سرعت و به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. منوهای شفاف، لینکهای داخلی مناسب و ساختار منطقی صفحات، از جمله عناصری هستند که به بهبود ناوبری کمک میکنند. با برندهای محبوب دیگر همکاری کنید، محتوای یونیک تولید کنید و لینک آن را با شریکانتان به اشتراک بگذارید. مشارکت کردن با برندهای محبوب باعث خواهد شد که رشد کنید و کاربران بیشتری شما را ببینند و دنبال کنند. بدون شک اگر به انواع سوشیال سیگنال که پیشتر به آنها اشاره شد توجه کنید، میتوانید روشهای زیادی برای ایجاد این سیگنالها به صورت طبیعی و رایگان پیدا کنید.
از جمله این فعالیتها میتوان به لایک کردن، اشتراکگذاری، کامنت گذاشتن، کلیک روی لینکها و حتی دنبال کردن صفحات اشاره کرد. این تعاملات بهطور غیرمستقیم نشاندهنده محبوبیت و ارزش محتوای شما در نظر کاربران هستند. موتورهای جستجو از این سیگنالها بهعنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبهبندی سایتها استفاده میکنند. چراکه این سیگنالها بیانگر میزان اعتبار و تعامل یک برند یا وبسایت در فضای دیجیتال هستند. به عبارت دیگر، سوشال سیگنال پلی است میان تعامل کاربران و تقویت سئو که در تحلیل استراتژیهای بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد. در دنیای ارتباطات امروزی، شبکههای اجتماعی یکی از اصلیترین محرکها برای تعاملات بین افراد و تبادل اطلاعات شدهاند.
موتورهای جستجو، ترکیبی از سیگنالهای اجتماعی را به عنوان سیگنال رتبه بندی در نظر میگیرند. یعنی این سیگنال نشان میدهد که مشتریان و مصرف کنندگان در حال بحت کردن از برند شما هستند. این قضیه از طرف دیگر باعث میشود که رتبه بندی SERP (صفحه حاصل از موتور جستجو) سایت هم افزایش یابد. سیگنالهای اجتماعی در حکم توصیه نامههایی برای سایت شما عمل کرده و از اعتبار سایت به موتورهای جستجو خبر میدهند. سپس هر چقدر به سیگنالهای اجتماعی بیشتری برسید؛ رتبه بندی سایت هم افزایش خواهد یافت.
هرچه این امتیاز کمتر باشد، به معنای کیفیت بالاتر و تطابق بیشتر سایت با الگوهای موتورهای جستجو و سئو و سایت غیر اسپم است. آیکون مرورگر (Favicon)، تصویر کوچکی است که در تب مرورگر و نتایج جستجو، در کنار عنوان سایت نمایش داده میشود. Favicon به کاربران کمک میکند تا سایت را به سرعت شناسایی کنند یا آن را به راحتی بهخاطر بسپارند. این کار دلایل مختلفی اعم از تلاش برای دستکاری موتورهای جستجو، تجربه کاربری نامناسب و عدم توجه به ساختار سایت، از نشانههای یک سایت اسپم است. ضمن اینکه عواملی چون طول مناسب، عدم استفاده از کلمات کلیدی تکراری، خوانایی و تناسب با ساختار سایت در مورد طول URL مهم هستند. همکاری با برندها و کسبوکارهای مشابه به شما امکان میدهد محتواهای بکر تولید کنید و با لینکدهی به یکدیگر، محتواهای همدیگر را به اشتراک بگذارید.
در نتیجه آنها شما را به دوستانشان معرفی خواهند کرد که باعث افزایش آگاهی از برند و در نتیجه تقویت فروش خواهد شد. خیر؛ لینکهای دریافتی از شبکههای اجتماعی همچون توییتر، لینکدین و یا یوتیوب مثل دریافت لینک از وبسایتهای دیگر نمیتوانند رتبه سئو سایت شما را افزایش دهند. سوشال سیگنال به مجموعهای از فعالیتهای انسانی در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و… اشاره دارد که مانند بک لینک نوعی رفرنسدهی است ولی فاکتور رتبهبندی صفحات وب نیست. راهکار دیگر این است که در انتهای هر پست وبلاگ یا در هر صفحه وب از علامتهای اشتراکگذاری مطلب استفاده کنید تا کاربران در صورت تمایل بتوانند به راحتی مطلب را با دیگران در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. سعی کنید از دکمههای آن دسته از شبکههای اجتماعی استفاده کنید که مخاطبان شما بیشتر از آنها استفاده میکنند. هرچه مطالبتان بیشتر در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، کاربران بیشتری آن را میبینند و به آن لینک خواهند داد.
مسالهای که در وهله اول میتواند یک پُل ارتباطی میان ما و مخاطبان ما بسازد. در طولانی مدت نیز این شبکه اجتماعی میتواند تاثیراتی غیرمستقیم بر نتایج جستجو داشته باشد. به خاطر داشته باشیم که همه چیز سئو نیست، حضور هدفمند در دیگر فضاهای بازاریابی میتواند به کسبوکار ما کمک کند و به صورت غیرمستقیم بر روی نتایج جستجو هم اثرگذار باشد. علاوه بر تأثیری که فعالیتهای سیگنال شبکه های اجتماعی میتواند دارا باشد، میتواند باعث افزایش ترافیک وب سایتها نیز شود. فعالیتها در شبکههای اجتماعی مختلف مانند توئیتر و اینستاگرام میتواند باعث شود افراد زیادی که صفحات و پستهای شما را دنبال میکنند، از وب سایت شما نیز بازدید کنند.
زمان اقامت طولانیتر میتواند نشاندهنده جذابیت بالا و محتوای مفید سایت شما برای کاربران باشد و بهبود رتبهبندی شما را در گوگل تسریع دهد. این لینکها به گوگل نشان میدهند که سایتهای دیگر به محتوای شما اعتماد دارند و آن را ارزشمند میدانند. هرچه تعداد بکلینکهای با کیفیت به سایت شما بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری به سایت شما میدهد. سیگنال اول و شاید مهمترین سیگنال سئو SEO signal برای گوگل، محتوای با کیفیت است. محتوای خوب همانند یک اثر هنری است که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و آنها را به خود وفادار میسازد.
به عنوان مثال میتوانید به مخاطبان خود بگویید که یکی از محصولاتی که از شما خریداری کردهاند را در قالب یک پست در اینستاگرام منتشر کنند و در بخش کپشن، نام کاربری پیج شما را ذکر کنند. در کنار بقیه محتواهایی که تولید میکنید، باید فکر کنید و ببینید که مخاطبان شما به چه محتوایی خیلی علاقه دارند. محتواهایی که مورد علاقه مخاطبان باشد، پتانسیل وایرال (ویروسی) شدن را دارند. این خلاقیت و توانایی شما در تولید محتواست که مشخص میکند تا چه اندازه میتوانید محتواهای ویروسی تولید کنید. یک تصویر خوب میتواند به جای هزار کلمه با مخاطب صحبت کند و منظور شما را به زیباترین و لطیفترین شکل به او منتقل کند. همچنین پستها و محتواهای خود را با زبانی ساده و بیتکلف تولید کنید تا تمامی مخاطبان هدف بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و بفهمند که این پستها به دست یک انسان تولید شده است.
این سیگنالها شامل عناصری همچون کیفیت محتوا، کلمات کلیدی، تجربه کاربری، لینکهای ورودی، تازگی محتوا، سئو داخلی و تعاملات اجتماعی هستند. هر سیگنال اطلاعات مهمی را در مورد ارزش و اعتبار سایتها به گوگل منتقل میکند. با استفاده از این سیگنالها، موتورهای جستجو میتوانند بهترین و مرتبطترین نتایج را به کاربران ارائه دهند، و سایتها نیز میتوانند رتبهبندی بهتری در نتایج جستجو کسب کنند. کسبوکارها برای بهرهگیری از سیگنالهای اجتماعی در سئو، باید بر تولید محتوای باکیفیت و جذاب تمرکز کنند که برای مخاطبان هدفشان ارزشمند باشد. این محتوا میتواند شامل مقالات آموزشی، ویدیوهای جذاب، اینفوگرافیکها و سایر فرمتهایی باشد که کاربران را به اشتراکگذاری و تعامل ترغیب میکنند. تعامل فعال با کاربران در شبکههای اجتماعی، پاسخ دادن به نظرات و شرکت در گفتگوهای مرتبط نیز میتواند میزان تعاملات اجتماعی را افزایش دهد.
در این مطلب قصد داریم درباره اسپم اسکور صحبت کنیم و بگوییم چگونه میتوانید با استفاده از این ابزار، به طور مداوم کیفیت و رتبه سایت خود را بهبود بخشید. تصاویر و گرافیکهای جذاب و متناسب با محتوای شما میتوانند توجه کاربران را به خود جلب کنند. محتواهایی که با تصاویر همراه شوند، به طور معمول بیشتر لایک و اشتراکگذاریها را به دنبال دارند. از بهترین برنامههایی هستند که سیگنال آنها میتواند برای سایت و فرایند سئو تأثیر بسیار خوب و بهینهای داشته باشند. علاوه بر موارد ذکر شده لازم است بدانید برنامههای متفاوت و متعدد دیگری مانند تامبلر، وی کی، آناسپلش و… وجود دارند که میتوان در جهت ارائه بهتر این فرایند از آنها نیز بهرهمند شد.
جالب اینجاست که بدونین سوشیال سیگنال یا Social Signal در واقع به سیگنال های تعاملی و بازخوردهایی مثل لایک کامنت و بازنشر پست ها اشاره داره که در شبکه های اجتماعی مختلف از سمت کاربران دریافت می کنین. سوشیال سیگنال به کاربران این امکان رو میده تا بتونن به صورت مستقیم به پست ها و محتواهای شما واکنش نشون بدن و این اقدامات هم به تدریج باعث بهبود سئو سایت شما میشه. هرچقدر میزان سوشیال سیگنال در شبکه های اجتماعی مختلف بیشتر باشه، رتبه سایت شما در رنکینگ موتورهای جستجوگر بهبود پیدا می کنه. هنگامی که محتوای شما در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود و تعاملات زیادی را به خود جلب میکند، احتمال دارد که موتورهای جستجو آن محتوا را سریعتر ایندکس کنند. این باعث میشود که سایت شما سریعتر در نتایج جستجو ظاهر شود و در نهایت به بهبود رتبهبندی کمک میکند.
استفاده از این روش باعث تجربه کاربری ضعیف، کاهش اعتماد، کاهش رتبه در نتایج جستجو، کاهش ترافیک سایت، جریمههای گوگل و عدم هماهنگی با الگوریتمهای گوگل میشود. به طور منظم محتوای تازه و جالب در شبکههای اجتماعیتان منتشر میکنید؛ این اقدام به کاربران دلیلی برای بازگشت به صفحه شما را میدهد و میتواند باعث افزایش بازدیدها و اشتراکگذاریها و تعاملات بیشتر شود. محتوای ارائه شده در صفحات وب سایت که به اشتراک گذاشته میشود و کاربران به آن علاقه نشان میدهند، احتمالاً تعداد بیشتری لینک و ارجاع از سایتهای دیگر دریافت میکند که این موضوع میتواند رتبه سایت را بهبود دهد. امروزه به صورت مستقیم بر سئو سایت تأثیرگذار هستند و میتوانند با فعالیت خود نتایج موتورهای جستجو را تغییر دهند. این نکته باعث شده است که در حال حاضر تولید محتوا سوشال، انتشار محتوا و مدیریت سوشال مدیاهای مکمل وب سایتها بسیار با اهمیت باشد.
سوشال سیگنال نقش مهمی در سئو ایفا میکند زیرا به موتورهای جستجو نشان میدهد که وبسایت توسط کاربران ارزشمند و قابل توجه است. بنابراین، وبسایتهایی که سوشال سیگنال قوی و مثبتی دارند، میتوانند رتبهبندی بهتری در نتایج جستجو داشته باشند و به عنوان مرجعی برای کاربران جلب توجه کنند. گوگل به دنبال ارائه نتایج جستجوی امن برای کاربران است و امنیت وبسایت یکی از عوامل اساسی برای رتبهبندی سایتها در نتایج جستجو میباشد. سایتهایی که از نظر امنیتی ضعیف هستند، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند و در نتایج جستجوی گوگل رتبهبندی پایینی داشته باشند. این به این معنی است که امنیت وبسایت نه تنها به حفظ سلامت سایت کمک میکند، بلکه میتواند به بهبود موقعیت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کند. اگر استراتژی درستی داشته باشیم میتوانیم این زمان را صرف ساخت یک صفحه حرفهای، جذب مخاطب و در نهایت جلب اعتماد کاربران کنیم.
اما برای خرید آن به 2 نکته توجه کنید، اول اینکه از مراجع معتبر خرید کنید و دوم اینکه حتی الامکان این سیگنال ها توسط اکانت های ایرانی منتقل شوند نه کشور ها و زبان های دیگر. این روزها شبکههای اجتماعی به عنوان بخش خدمات مشتریان شرکت مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال خریداران میتوانند زیر پستها کامنت بگذارند، نظرشان را بگویند و قطعاً هم توقع دارند کامنتشان پاسخ داده شود. به همین ترتیب با راهنمایی یک مشتری در صفحه اینستاگرام فروشگاه او را از منتظر ماندن پشت خطوط پشتیبانی تلفنی نجات خواهید داد. اکنون دیگر شبکههای اجتماعی کاربردهایی فراتر از پیام رسانی و ساخت کانال دارند و میتوانند اثر مستقیم بر سئوی فروشگاههای آنلاین داشته باشند.
به عبارت دیگر، استراتژیهایی که برای افزایش تعامل با کاربران در شبکههای اجتماعی طراحی میشوند میتوانند رتبه سایت را نیز بهبود ببخشند. برای تقویت سوشال سیگنال و افزایش تعامل کاربران با محتوای خود، چندین راهکار موثر وجود دارد. محتوایی که برای مخاطب جذاب و مفید باشد، احتمال بیشتری دارد که به اشتراک گذاشته شود. علاوه بر این، استفاده از دکمههای اشتراکگذاری در تمام صفحات سایت، به کاربران این امکان را میدهد که به راحتی محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. پاسخ دادن به کامنتها و پیامهای کاربران نشان میدهد که شما به نظرات آنها اهمیت میدهید و این میتواند به ایجاد یک جامعه قوی در اطراف برند شما کمک کند.
از جذب ترافیک بیشتر گرفته تا افزایش اعتبار برند و تولید بکلینکهای طبیعی، سوشال سیگنال بهعنوان یک ابزار غیرمستقیم اما مؤثر در بهبود سئو شناخته میشود. وقتی محتوای وبسایت توسط کاربران در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود، ممکن است تعداد بازدیدها و دریافتهای وبسایت افزایش یابد. این بهبود در ترافیک وبسایت میتواند بهبود در معیارهای سئو مانند برگشتی (Bounce Rate)، مدت زمان بازدید و صفحات بازدید شده را نشان دهد که به طور غیرمستقیم میتواند تأثیر مثبتی بر رتبهبندی وبسایت در نتایج جستجو داشته باشد. به عبارت دیگر، سوشال سیگنال میتواند بهبود در معیارهای رتبهبندی وبسایت در نتایج جستجو را به همراه داشته باشد. سیگنالهای اجتماعی به طور مستقیم بر رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو تأثیر ندارند، اما میتوانند به طور غیرمستقیم بر سئو تأثیرگذار باشند.
برای دریافت سیگنالهای بیشتر از شبکههای اجتماعی، میتوان از ترفند ارتباطسازی نیز در سوشال مدیا استفاده نمایید. در این روش میتوانید تعاملات بیشتری را با افرادی که داخل شبکههای اجتماعی فعال هستند برقرار کنید. برای مثال کامنتگذاری برای صفحات پربازده و افراد مشهور در زمینههایی خاص، میتواند توجه کاربران زیادی را به صفحه و پستهای شما جلب کند. همونطور که گفتیم، سوشیال سیگنال به مجموعه فعالیت هایی گفته میشه که کاربران شبکه اجتماعی در راستای سایت شما انجام میدن. هرچقدر سیگنال های شبکه اجتماعی شما بیشتر باشه، امکان افزایش رتبه سایت شما هم بیشتر میشه.
ساختار وبسایت یکی از عوامل مهم برای بهبود سیگنال سئو SEO signal و تجربه کاربری است. در این بخش، به اهمیت ساختار وبسایت برای گوگل، عناصر کلیدی ساختاری و مزایای بهینهسازی ساختار وبسایت خواهیم پرداخت. تجربه کاربر به نحوه تعامل کاربران با سایت شما و احساسات و برداشتهایی که از این تعامل به دست میآورند، اشاره دارد. تجربه کاربری شامل عواملی مانند سرعت بارگذاری صفحات، طراحی واکنشگرا، ناوبری آسان و محتوای مفید است. محتوای با کیفیت، محتوایی است که نه تنها اطلاعات مفیدی را ارائه میدهد، بلکه به شکلی جذاب و کاربرپسند نیز ارائه شده است.
با مانیتورینگ ترافیک و واکنش کاربران، میتوانید ببینید کدام استراتژیها و تغییرات بهترین نتایج را در بهبود سوشال سیگنال و جذب توجه کاربران به وبسایت شما دارند. با اندازهگیری و ارزیابی مداوم عملکرد و تاثیر اقدامات، قادر خواهید بود بهبود مستمر را در سوشال سیگنال خود ایجاد کنید و نتایج بهتری را به دست بیاورید. اکنون شما متوجه شدید که سوشال سیگنال تاثیر زیادی بر محبوبیت و بازدید یک وبسایت دارد. پس اگر میخواهید از سوشال سیگنال نهایت استفاده را ببرید و با استفاده از آن بازدید و رتبه سایت خود را در صفحه نتایج گوگل بالا ببرید، پیشنهاد میکنیم از راهکارهای افزایش سوشال سیگنال که در این مقاله بیان شد، کمک بگیرید. درست است که لینکهای نوفالو همانند سایر لینکها نمیتوانند رتبه سئو سایت شما را افزایش دهند؛ اما همچنان ترافیک سایت شما را افزایش داده و موجب ایجاد آگاهی از برند شما میشوند. علاوه بر این؛ این احتمال وجود دارد که کاربران یا برندهای مختلف با دیدن نام برند شما در پلتفرمهای سوشال مدیا، به محتوا یا کسبوکار برند شما علاقهمند شده و تصمیم بگیرند در سایت خود به شما لینک دهند.
بکلینکها یا لینکهای ورودی از سایتهای دیگر به سایت شما، نقش بسیار مهمی در تعیین اعتبار و رتبهبندی صفحات وب ایفا میکنند. بهعلاوه، نقش مهمی در افزایش کلیک در نتایج جستجو، بهبود برندینگ و شکلگیری تجربه کاربری خوب دارد؛ بنابراین، عدم استفاده از آیکون مرورگر باعث میشود توسط کاربران و موتورهای جستجو شناسایی نشوند و سایت، اسپم شناخته شود. استفادهی بیش از حد و نامناسب از کلمات کلیدی به معنی تکرار مکرر یک کلمه یا عبارت خاص در متن، عنوان، متاتگها و سایر بخشهای یک صفحه وب است. البته گفتنی است که الگوریتمهای جدید گوگل مانند BERT و MUM، این توانایی را دارند که معنای متن را درک کنند و به راحتی بتوانند محتوای با کیفیت را از محتوای اسپم تشخیص دهند. اگر محتوایی وجود داشته باشد که کاربران به آن علاقه داشته باشند و در اشتراک بگذارند، تعداد لایکها، بازدیدها، نظرات و اشتراکهای آن محتوا، نشاندهنده تعامل بالا با کاربران است.
هر چقدر از پلتفرم های اجتماعی بیشتری استفاده کنید؛ سیگنالهای بیشتری به دست آورده و به سئوی بهتری می رسید. بهروزرسانی به موقع نرمافزارها و پلاگینهای استفاده شده در وبسایت، یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از آسیبپذیریهای امنیتی است. نسخههای قدیمی نرمافزارها ممکن است به حملات نفوذ متحمل شوند که میتواند منجر به دسترسی غیرمجاز به دادههای مهم شود. با کلیک بر روی لینک زیر بدون خرید و ساخت حساب کاربری امکانات سئو سیگنال را مشاهده کنید. برای درک بهتر و کاملتر از هرم سئو تقی مولوی، توصیه میشود به منابع اصلی و مطالب ارائه شده توسط ایشان مراجعه کنید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/